deneme Arşivi

Portfolio

Boyacı (Painter)

22 Eylül - 28 Ekim 2023 SANATORIUM, İstanbul SANATORIUM, 22 Eylül - 28 Ekim 2023 tarihlerinde Yağız Özgen’in “Boyacı” başlıklı kişisel sergisine ev sahipliği yapıyor. Sanatçının İstanbul’daki beşinci kişisel sergisi olan bu sergi, Özgen’in nesneler ve göstergeler arasındaki karmaşık ilişkileri zaman boyutuyla birlikte konu alan sanat pratiğini performatif bir yerleştirme olarak sunuyor. Bu sergide Özgen, çeşitli endüstriyel nesnelerin ticaretini yapan hırdavatçılar ve boyacılarla birlikte serginin gerçekleşeceği galerinin de içinde bulunduğu Karaköy bölgesinin karmaşık dokusundan hareket ediyor. Sanatçının, şehrin bu bölgesine ...

İncele...

Astronomy Picture Of The Day

Bu metnin Türkçe’si önümüzdeki günlerde yayınlanacaktır. BETWEEN THE KHE KINETIC PLACIDITY AND STATIC RUSH Osman Can Yerebakan The promise in tension constitutes silent explosions and deafenings stillnesses. Somewhere between the comfort in the known and the challenge of the ambiguous, painting can suggest an answer, a liquidly-bordered definition of the perceived. Yağız Özgen’s paintings inhabit a territory of firm assumptions and interchangeable truths. Space—with its gargantuan mysteries and optic luster—lays the ground for the Istanbul-based artist’s acrylic works and mixed-media ...

İncele...

Tekrar Eden Döngüler, Anomaliler ve Hayal Gücünün Prototipleri

Bu metin, ilk sayısı “06.2020/14/dergi” ismiyle yayınlanan derginin, ikinci sayısında bir araya gelecek olan çalışmaların bağlamı hakkındadır. Söz konusu süreli yayının kurucusu ve yürütücüsü sanatçı Sergen Şehitoğlu’dur. Şehitoğlu, ilk sayısında 14 sanatçının dergi formundaki bir mecra için gerçekleştirdikleri 14 çalışmaya yer veren bir süreli yayın oluşturmuştur. Bu süreli yayın, sanat nesnelerinin, genellikle içinde ortaya çıktıkları geleneksel sergileme bağlamından oldukça farklı bağlam oluşturmaktadır. Deyim yerindeyse, bu süreli yayın, gayrimaddi sergiler gerçekleştiren bir mecra olarak düşünebilir. Türkiye’de, felsefe ve bilim alanlarında düşünsel ...

İncele...

Yönergeler

DENEYCİLİĞİN SINIRLARINDA: YAĞIZ ÖZGEN’İN YÖNERGELERİ Kerem Ozan Bayraktar   “Felsefenin amacı, ifade etmeye değmeyecek kadar basit bir şey ile başlamak ve kimsenin inanmayacağı derecede paradoksal bir şey ile bitirmektir.” Bertrand Russell   “Yönergeler”, Yağız Özgen’in üretim pratiğini ve düşünme biçimini doğrudan ortaya koyan, bu biçimi bizzat çalışmanın kendisi haline getiren büyük bir titizlikle tasarlanmış performatif bir sergi. Artık oldukça sıradanlaşmış bir kelime olan “Disiplinlerarasılık”, söz konusu Özgen’in sanata yaklaşımı olduğunda özellikle vurgulanması gereken bir kavram. Yağız Özgen, Türkiye’de felsefe ve ...

İncele...

Metadata

Merve Akar Akgün’ün editörlüğünde, Esra Aliçavuşoğlu ve Şeref Erol’un metinleriyle birlikte, SANATORIUM‘da gerçekleştirilen “METADATA” isimli sergide yer alan çalışmalara ilişkin enformasyonların yer aldığı ve Dilara Sezgin tarafından tasarımı gerçekleştirilen kitap dolaşıma girdi.

İncele...

Metadata

KANT’IN ELEŞTİREL FELSEFESİ BAĞLAMINDA YAĞIZ ÖZGEN’İN ÇALIŞMALARI ÜZERİNE BİR DENEME: METADATA Şeref Erol   “Sanatta şunun kadar iyi bir şey söylemek güç: Hiçbir şey söylememek.”[1] Ludwig Wittgenstein     Bu metinsel çalışma, Yağız Özgen’in “Meta-Data” adı altında bir araya getirdiği pentür türündeki sanat çalışmalarından oluşan sergileme biçimi üzerine gerçekleştirilmiştir. Metin öncelikle, Yağız Özgen’in en genel sanatsal kavrayışının yapısına bağlı olarak felsefi bir çözümlemeyi kimi pentürlerinin olanağında gerçekleştirmeyi deneyecektir. Şu halde, iki ana doğrultuyu takip edecek olan bu metinsel çalışma, bu ana doğrultuların ...

İncele...