NEWS

  • Yağız Özgen ”Metadata” ile Sanatorium’da

    Yağız Özgen ”Metadata” ile Sanatorium’da


    “Kimliklerimiz, geçmişin travmasıyla ve geleceğe dair beklentilerle muthiş bir şekilde bozuldu ve değişti.”

    Bryant McGill


    Dijital çağ, teknolojik ilerlemenin baş döndürücü hızıyla devam ediyor. İnsanın bu ilerleyişteki duruşu, teknolojiyle olan ilişkisi sürekli bir irdelemeye maruz kalırken, bireyin yaşamı, zaman faktörünü içererek var olmayı sürdürüyor. Organik ve inorganik arasındaki bu tuhaf bağ, geçmişin anlaşılmasında olduğu kadar geleceğin akılda canlandırılmasında da büyük bir etken oluyor. Günümüzde artık bir uzantımız haline gelen cep telefonları, bilgisayarlar, taşınabilir bellekler, televizyonlar, tabletler ve daha birçok belli başlı aygıtın yanı sıra, bilgi akışını düzenleyen veya yalnızca yaşamlarımıza görünmez bir el gibi dokunan daha nicelerinin algımızı nasıl şekillendirdiği, büyük ancak göze batmayan bir konu.

    Sanatsal yaratım ve algı süreçleri, dijital çağın hızlı, akışkan, sonsuz olasılıklı dünyasında, bilgisayarların icadından bu yana yadsınamaz bir değişim yaşamakta. Aslında, Alan Turing’in 19 Şubat 1946’da ilk bilgisayar olarak kabul edilebilecek cihaz üzerine yaptığı çalışmayı İngiltere Teddington’daki Ulusal Fizik Laboratuvarı’na sunması üzerinden günümüze uzanan süreç, dünya tarihindeki önemli olaylarla kıyaslandığında oldukça kısa. Yine de, önce bilgisayarların ortaya çıkışı, sonrasında yaygınlaşmasıyla artık herkesin teknolojiye erişebilmesi sağlandı ve bilgi dijitalleşmeye başladı. Artık fotoğrafları seksenlerde ve doksanların büyük bir bölümündeki gibi kağıda bastıran kaç kişi kaldı? Peki ya kaçımız kasetlerden müzik dinliyoruz hala? Fotoğrafların yerini cep telefonları ve tabletler alırken, müzik mp3’e dönüştü. Bugün standart bir akıllı telefonun içindeki işlemci, 1969’da Ay İnişi için kullanılan bilgisayarlardan çok daha üstün. Teknik ilerleme birçok şeyin seyrini değiştirirken, algımız da onunla farklılaşmaya başladı. “Üstveri” veya “veri hakkında veri” kavramına karşılık gelen “metadata” bu şekilde bir algı farklılığının sanat çerçevesinde incelendiği bir sergi.


    Devamı için tıklayınız.


  • Solo Exhibition: Metadata

    Solo Exhibition: Metadata

    Sanatorium hosts Yağız Özgen’s third solo exhibition “Metadata” between 8 April – 9 May 2015
    The exhibition consists of color palletes and arrangements belonging to online documents of various art pieces, which the artist has been obtaining via computer soft wares. Units that constitutes the images in Özgen’s recent works, can be considered as an arrangement of data that points to its spatial borders, as well as going beyond being just a fictional representation that has been systematically gathered together on canvas.

    Sequential color series, monochrome color palletes spreading on canvas as an object, and color zones each of which matches one of the canvases... Even though those pieces are online artwork reproductions of acquired patterns in a numeric environment, images interrupt the representation structure. They do not represent anything anymore, but just themselves. Rather than this, they illustrate something that can or cannot be represented. We come accross to an interrupted flow of informatics and a meaning that disappears; nevertheless, we cannot say that the whole informatics vanishes. Just as interruption of sense is sensual , similarly, interruption of information flow should be cognitive as well.

    With the artworks of his latest exhibition, Özgen invites visitors to meet with a series of images that makes the consistency of sensation’s possibilities visible. “Metadata” can be visited between 8 April – 9 May 2015 at SANATORIUM.
  • Scapes Series

    Scapes Series

    Part of the "Scapes series" exhibited in Contemporary İstanbul.